hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از  توانمندسازی زنان  امارات و روابط چین و قطر در عربستان تا موافقت لبنان با اکران باربی

از  توانمندسازی زنان  امارات و روابط چین و قطر در عربستان تا موافقت لبنان با اکران باربی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم.

 ذلفا معیل

به گزارش شبکه شرق، در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، الصباح ، النهار،خبرگزاری رسمی عراق و الخلیج اونلاین.

البیان امارات:

توانمندسازی زنان اولویت استراتژیک در امارات

امارات با توجه به اعتقاد خود به اینکه شریک استراتژیک در توسعه است، توجه زیادی به پرونده توانمندسازی زنان داشته است و این موضوع در قانون اساسی امارات در همه زمینه ها و تضمین فرصت های برابر تأیید شده است .

در 28 آگوست هر سال، این کشور روز زن اماراتی را به عنوان تجسمی از تلاش های پنج دهه ای امارات در توانمندسازی و توانمندسازی زنان اماراتی و غلبه بر مشکلات در مقابل مشارکت آنها در همه زمینه ها، جشن می گیرد.

مدیرکل آژانس فضایی امارات گفت: زنان اماراتی در سال‌های گذشته توانایی‌های استثنایی را در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف از جمله بخش فضایی به نمایش گذاشته‌اند تا مشارکت فعال و متمایز، تجربه پیشگامانه و پیشگامانه را ارائه دهند.

الخلیج اونلاین:

روابط چین و قطر هیچ آسیبی به امریکا وارد نمی‌کند

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گفت که قطر معتقد است روابطش با چین و امریکا آسیبی به این دو کشور وارد نمی کند.

وی درباره امکان فشار بر دوحه برای صف آرایی میان امریکا و چین، اشاره کرد که نمی توان از ائتلاف با واشنگتن یا پکن سخن گفت.

وزیر خارجه قطر بر لزوم پرهیز از قطب بندی تاکید کرد و گفت که کشورهای کوچک می خواهند جهان قطب بندی شده باشد و آنها مجبور باشند یک طرف را علیه طرف دیگر انتخاب کنند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، کشورش را میانجیگر سالم برای صلح، قدرت اقتصادی رو به رشد و هم پیمان قابل اعتماد برای حل بحران های بین المللی توصیف کرد.

الصباح:

نخل‌های عراق تا سال 2027 به 25 میلیون می‌رسد

وزارت کشاورزی عراق اعلام کرد که تعداد نخل‌های این کشور هم‌اکنون 17.5 میلیون نخل است که تا سال 2027 به 25 میلیون نخل خواهد رسید.

هادی هاشم الیاسری، مدیرکل اداره باغات وزارت کشاورزی عراق گفت که این وزارتخانه طرحی کامل برای توسعه نخلستان‌ها در کشور تدارک دیده و از جمله در پی افزایش نخل‌های نادری است که فقط در عراق یافت می‌شوند.

وی افزود که افزایش نخلستان‌های عراق با استفاده از فناوری‌های نوین کشاورزی انجام خواهد شد.بر اساس این گزارش، تعداد نخل‌های عراق در میانه دهه 1970 بیش از 33 میلیون بود که بیش از یک سوم آنها در استان بصره بود.

وزارت کشاورزی عراق اعلام کرد  که این کشور 600 هزار تن خرما به بازارهای آسیایی صادر کرده است.

النهار:

موافقت لبنان با اکران باربی

سازمان امنیت عمومی لبنان با اکران فیلم باربی در تمامی سینماهای این کشور موافقت کرد، مشروط بر اینکه تاریخ رسمی نمایش این فیلم در سینماهای لبنان متعاقبا مشخص شود.

کمیته مسئول نظارت فیلم های سینمایی لبنان متشکل از نمایندگان سازمان امنیت عمومی و وزارت اقتصاد این کشور، فیلم باربی را تماشا کردند و هیچ صحنه یا بهانه ای برای عدم نمایش آن نیافتند.

تصمیم برای اجازه نمایش فیلم سینمایی باربی پس از آن گرفته شد که محمد مرتضی، وزیر فرهنگ لبنان، پیش از این خواستار توقیف این فیلم شده بود، زیرا به تعبیر او فیلم باربی مخالف ارزش های اخلاقی و اعتقادی و اصول تثبیت شده در لبنان است.

خبرگزاری رسمی عراق :

راه اندازی 16 قطار در عراق برای انتقال زائران اربعین

وزارت حمل و نقل عراق از راه اندازی 16 قطار برای حمل و نقل زائران اربعین حسینی خبر داد.

بنا به دستور وزیر حمل و نقل عراق، شرکت کل راه آهن عراق، 16 قطار در 4 محور از روز یکشنبه با هدف ارائه بهترین خدمات به زائران راه اندازی می کند.

یونس الکعبی، مدیر شرکت کل راه آهن عراق گفت که محور نخست از بغداد به سمت کربلا در ساعت 10 صبح و 12 ظهر، محور دوم، بصره به کربلا و بالعکس، محور سوم سوق الشیخ و ناصریه به سمت کربلا و بالعکس و محور چهارم دیوانیه به کربلا و بالعکس است.این شرکت 4 قطار اضافی نیز در زمان اوج زیارت راه اندازی می کند تا شمار قطارهای حمل و نقل زائران اربعین به 20 قطار برسد.

 

منبع: sharghdaily-894227

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد